سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/30
8:35 عصر

حکایت خاتمی و جود بودنش

بدست سوره در دسته آیت الله خامنه ای، قانون گرایی، مجمع روحانیون مبارز، خاتمی، رفراندوم، همه پرسی، آیت الله جوادی املی، ولایت فقیه، ضدانقلاب

گویند روزی جودی برای قرض کردن پولی بسراغ یکی از بازاریهای اصفهان رفت. طرف هم پول را بی چک و چونه به یهودیه داد و گفت: خودت سر سال با فلان قدر بهره بیار پس بده. یهودیه که خود ذاتاً نزول خور بود و از بهره دادن به یک مسلمان کفری شده بود، فریاد برآورد یعنی تو ربا خواری؟
حجی هم گفت: ببین اگر من از تو پولی میگرفتم باید بهره اش را هم میدادم، پس حالا تو هم باید نزول بدهی.
جود هم با زیرکی تمام گفت: نزول که میخوری ، شراب که میخوری، «...» هم که میکنی ، خب بگو جودم و خلاص!

حالا قضیه جوده و حاجی بازاریه شده عین قضیه برخی روحانیون مبارز ایران. (+)
تجمع غیر قانونی براه که می اندازند. شورش که برپا میکنند. نهادهای قانونی مملکت را که زیر سوال میبرند. بهر بهانه ای که من نمیدانم از راه و رسم رهبری دوری بر میگزینند. به بیانات امام بی توجهی میکنند. حالا دیگر به بهانه کسب اعتماد دوباره مردم به نظام حرف از "همه پرسی" میزنند.

مسئله اینست که اگر اینها واقعاً ناراحت اعتماد مردم به نظام هستند؛ چرا سیاستی را در پیش گرفتند که مردم را به نظام بی اعتماد کنند؟1

حالا گیرم همهء مردم به نظام و سیستم قانونی کشور بی اعتماد شدند، آیا اولین یا بهترین راه حل رفراندوم است؟2

آیا رفراندوم مشکلی را حل میکند یا برعکس، مانند لشگر کشی خیابانی بر مشکلات می افزاید؟!3

آیا در معرض رفراندوم  قرار دادن جمهوری اسلامی مصداق همان توهم چهار سال پیش این حضرات نبود که میگفتند مردم به نظام ولایت فقیه بی اعتقاد شده اند پس باید بجای انتخابات ریاست جمهوری "رفراندوم راهبردی رهایی بخش" برگزار شود؟ مگر با حضور مردم در دو مرحله انتخابات خوابشان بمانند خاکی برسرشان نشد؟4

این همان گوساله سامری چند سال گذشته است که بعد از رأی چهل میلیونی مردم به نظام؛ این بار رنگ دیگری به خود گرفته است. حالا  این قوم بنی اسرائیلی بهانه گرفته اند که مردم به نظام بی اعتماد شده اند.

بنظر میرسد کسانیکه با رای مردم لجاجت میکنند و نه رهبری را قبول دارند و نه قانون را و نه سخن علمای دین را گوش میکنند؛ بهتر است لباس دین از تن در بیاورند و صاقانه بگویند: ضد انقلابیم و خلاص!

-------------

پی نوشت:
(برگرفته از دو خطبه نماز جمعه اخیر ایت الله جوادی آملی)

1) حضرت آیت الله جوادی آملی در نماز جمعه ضمن محکوم کردن آشوب ها و اغتشاشگری ها و حمله به کوی دانشگاه فرمودند: کاری نکنیم که حضور مردم و این نظام آسیب ببیند، دشمن آماده است که آشوبی بشود تا او استفاده بکند.

2) حضرت آیت الله جوادی آملی در نماز جمعه گفتند: امام هادی (علیه السلام) می‌فرمایند «اگر امت من واحد و متحد باشند، خداوند راه را به آنها نشان می‌دهد».

3) آیت‌الله جوادی‌ آملی با اشاره به نظام مقتدر اسلامی در کشور گفت: وقتی ما یک نظام مقتدر همراه با رهبری دانا و فهیم داریم ، دیگر حرف خارجی‌ها در کشور اثر‌بخش نخواهد بود و آنها هیچ‌کاری نمی‌توانند بکنند. وی افزود: قانون گوشه‌ای از مشکلات را حل می‌کند، اما قانون شناس عادل که ولی فقیه باشد ، سبب ناامیدی دشمن می‌شود.

4) وی افزود: قانون فصل‌الخطاب است، اما اگر دل را به خدا بدهیم و بهشت و جهنم را ببینیم، مشکل حل خواهد شد.